Saturday, April 23, 2011

first time update blog weekend. sllunya weekend busy. :)
skarang sedang menunggu abang habiskan target study dia malam ni, 2muka lebih lagi.
tatap tatap tak tahu nk buat apa, balik kt lappy, update blog. :)
like last night, saya tertidur sambil menunggu.malam ni tak nak tertidur.


hari ni, first time kami keluar date kat zaqziq. tersangatla teringin pizza. selalunya hujung minggu, kami hanya stay kat umah, tiada alasan nk keluar sbb semua saya masak makan minum. tp hari ni, tiba2 kami mengidam pizza. sempena sebelum start final ni, kami keluarla..
terjumpa kawan baru turun dari teksi, trus memanggil nama saya. " Ikah! kesot hati aku tgk ".
saya dan suami senyum. kami dah nikah, kami pegang tangan, kami okay. :D
kawan saya yang tegur tu tengah proses nak dapatkan kebenaran kahwin secepat mungkin. inshaALLAH, ameen. :)


saya masak, dia basuh semua dalam sink. kalau tgn saya xcukup, dia tolong kupas apa-apa yg saya perlu. he said, " i want to learn from you so that one day, i can serve something for you too. " :)
padahal dia dah pndai dah pn masak. basic dah ada. mungkin nk menambahkan kesedapan, nak tahu cara org perempuan/ibu ibu  memasak..
he's trying not to burden me.tak pun. in fact, sy enjoy dlm berbuat something/anything utk dia.
bila bgn subuh 4 pagi, lepas smyg, dia lapar. sy trs jadi xmengantuk, rasa happy nk prepare something for him wlupn baru sj tido 3jam. i love him. he's with me in every steps i take. we did lots conversation time dia datang zaqziq. we knew more about each other. i fell in love everytime we met. :)


saya sgt bersyukur menjadi seorang isteri.
yg dapat serve utk suami tercinta.
perginya dia, menimbulkan rindu.
datangnya dia, menghilang segala masalah.
sy tidak menyesal menamatkan zaman single pada usia yg muda, 
tapi besyukur dapat mengelakkan segala yg haram. :)


g.night peeps.
semoga kebahagiaan rumah tangga kami berkekalan. ameen. :)

1 comment:

drbalqis said...

waa sweetnya ikah:))gembira ikah dapat suami yang baik.semoga berkekalan dunia dan akhirat kelak:))